Tema 2 Razumevanje svoje uloge kao roditelja

Roditelji, ili drugi članovi porodice, obično su najčešći uzori deci i adolescentima. Ponašanje roditelja može delovati kao ključna odrednica za prihvatanje zdravog načina života kod dece i adolescenata. Roditelji se smatraju važnim uzorima u ponašanju koje promoviše zdravlje ili ugrožava zdravlje.

U većini slučajeva reči su manje važne od dela. Iako roditelji mogu da nameću pravila u kući, na primer o zdravim navikama u ishrani itd., deca i adolescenti ih možda neće poštovati. Važno je da svi članovi porodice, uključujući i odrasle, poštuju porodična pravila, kako bi dobro radili. Na ovaj način deca i adolescenti neće dobijati pomešane poruke i oponašati svoje roditelje i ponašati se kako se očekuje.

1. Poštovanje

Kako razgovarate i ophodite se prema članovima svoje porodice, komšijama, pa čak i prema sebi? Da li biste se pozdravili na ulici ili nekome pridržali vrata? Vaše dete uči kako da vrednuje druge ljude i institucije gledajući vaš primer. Oni takođe uzimaju znake o sopstvenoj vrednosti od vas.

2. Komunikacijske veštine

Da li želite da vaše dete više priča sa vama? Ili izabrati da govoriš umesto da vrištiš? Razmislite o sopstvenoj upotrebi reči…da li ih koristite da povredite, kritikujete ili da se raspravljate sa drugima? Da li slušate svoje dete bez prekida? Vodite računa o tome kako i kada komunicirate.

3. Pozitivnost

Da li je vaše dete uvereno da će pasti na testu, da neće ući u tim ili da će izgubiti prijatelja? Razmotrite energiju u svom domu. Da li se fokusirate na pozitivno? Na primer, sledeći put kada vam zagori večera, razmislite pre nego što reagujete. On da ne zaboravite da se nasmejete i predložite da se osećate srećnim zbog prilike da naručite hranu.

4. Vrednost zdravlja

Da li se borite da navedete svoje dete da jede zdraviju hranu ili prestane da gledate toliko TV? Pokaži im kako! Sedite i podelite sa njima zdrave obroke i grickalice, smanjite vreme na TV-u i planirajte aktivnosti na otvorenom koje možete da radite zajedno, poput večernje šetnje ili vožnje biciklom.

5. Kontrola besa

Da li vaše dete brzo gubi živce, besno reaguje ili plače od frustracije? Reagovanje na stres, bes ili povređena osećanja je dragoceno sredstvo koje možete da modelirate za svoje dete. Kada se suočite sa izazovom, pokušajte da ostanete mirni, duboko udahnite i razgovarajte o problemu.