Θεματική 2 Κατανόηση του ρόλου μου ως γονέα

Οι γονείς ή άλλα μέλη της οικογένειας τείνουν να είναι τα πιο κοινά πρότυπα για τα παιδιά και τους εφήβους. Η γονική συμπεριφορά μπορεί να λειτουργήσει ως καθοριστικός παράγοντας για την υιοθέτηση συμπεριφορών υγιεινού τρόπου ζωής μεταξύ των παιδιών και των εφήβων. Οι γονείς θεωρούνται σημαντικά πρότυπα όσον αφορά συμπεριφορές που προάγουν την υγεία ή διακυβεύουν την υγεία.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα λόγια έχουν μικρότερη σημασία από τις πράξεις. Παρόλο που οι γονείς μπορεί να επιβάλλουν κανόνες στο σπίτι, για παράδειγμα σχετικά με υγιεινές διατροφικές συνήθειες κ.λπ., τα παιδιά και οι έφηβοι μπορεί να μην τους ακολουθούν. Είναι σημαντικό όλα τα μέλη της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων των ενηλίκων να ακολουθούν τους κανόνες της οικογένειας, για να λειτουργούν καλά. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά και οι έφηβοι δεν θα λαμβάνουν αντικρουόμενα μηνύματα και θα μιμούνται τους γονείς τους και η συμπεριφορά τους θα είναι η επιθυμητή.

  1. Σεβασμός

Πώς μιλάτε και πώς αντιμετωπίζετε τα μέλη της οικογένειάς σας, τους γείτονές σας, ακόμα και τον εαυτό σας; Θα έλεγες «γειά» στο δρόμο ή θα κρατούσες μια πόρτα για κάποιον; Το παιδί σας μαθαίνει πώς να εκτιμά άλλους ανθρώπους παρακολουθώντας το παράδειγμά σας. Παραδειγματίζονται επίσης από εσάς για την αυτοεκτίμηση.

  1. Επικοινωνιακές δεξιότητες

Θα θέλατε το παιδί σας να σας μιλά περισσότερο; Ή να προτιμάει να μιλάει παρά να φωνάζει; Σκεφτείτε τη δική σας χρήση των λέξεων… τις χρησιμοποιείτε για να πληγώσετε, να επικρίνετε ή να μαλώσετε με άλλους; Ακούτε το παιδί σας χωρίς να το διακόπτετε; Να προσέχετε πώς και πότε επικοινωνείτε.

  1. Μια θετική προοπτική

Είναι το παιδί σας πεπεισμένο ότι θα αποτύχει σε ένα μάθημα, πως δεν θα μπει στην ομάδα ή ότι θα χάσει έναν φίλο; Σκεφτείτε τη διάθεση στο σπίτι σας. Εστιάζετε στα θετικά; Την επόμενη φορά που θα κάψετε το δείπνο, σκεφτείτε πριν αντιδράσετε. Την επόμενη φορά, θυμηθείτε να γελάσετε και να σημειώσετε πόσο τυχεροί αισθάνεστε που έχετε την ευκαιρία να παραγγείλετε.

  1. Η αξία της υγείας

Δυσκολεύεστε να κάνετε το παιδί σας να τρώει πιο υγιεινά τρόφιμα ή να σταματήσει να βλέπει τόση τηλεόραση; Δείξτε τους πώς! Καθίστε και μοιραστείτε μαζί του υγιεινά γεύματα και σνακ, μειώστε τον χρόνο της τηλεόρασης και προγραμματίστε υπαίθριες δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε μαζί, όπως μια βόλτα το βράδυ ή μια βόλτα με ποδήλατο.

  1. Διαχείριση θυμού

Μήπως το παιδί σας χάνει γρήγορα την ψυχραιμία του, εκρήγνυται ή κλαίει από απογοήτευση; Η ανταπόκριση σε άγχος, θυμό ή πληγωμένα συναισθήματα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να διαμορφώσει. Όταν αντιμετωπίζετε μια πρόκληση, προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι, πάρτε μια βαθιά ανάσα και μιλήστε για το θέμα.