Тема 5 Съвети за Отказване от Вайпинга. Стратегии, които Работят.

Сега е моментът да помогнете на вашия тийнейджър да се откаже от навика да пуши. С нарастването на броя на тийнейджърите и младежите, които употребяват никотинови изделия, можете да насърчите детето си да се откаже от цигарите и от използването на  електронни цигари заради собственото си здраве. Знаем, че отказването от цигари може да бъде трудно и понякога чувстваме, че е невъзможно. Но не се обезкуражавайте, много хора успешно се отказаха.

Стратегии, които работят

Хората, които искат на променят нещо, често са по-успешни, когато напишат целта си. Работете с вашия тийнейджър, напишете всички причини, поради които искате да се откаже от вейпинга, като издръжливостта, която ще има за спортуване. Сложете този списък там, където може да го гледа. Добавете нови причини, когато се сети за тях.

Хората са по-склонни да се откажат успешно, когато приятелите и семейството им помагат. Ако е трудно да намерите хора, които подкрепят вашето дете (приятелите им употребяват и не се интересуват от отказване), насърчете вашия тийнейджър да се присъедини към онлайн или лична група за подкрепа. Ангажирането на подкрепата на лекар или терапевт може да помогне на тийнейджърите предварително да се запознаят със ситуации, в които ще бъде трудно да избегнат излагането на вейпинг, и да планират как да се ориентират в тези социални ситуации.

Работете с детето си, за да изберете дата да спре вайпването. Отбележете я в календара и го насърчете да каже на приятелите и семейството си (ако знаят), че в този ден ще се откаже. Те могат да мислят за този ден като за разделителна линия между човека, който веднъж е пушил, и новия, подобрен не-вейпър, в който ще се превърнат.

Снимка: Интернет

Отървете се от миризмата на вейпинг и електронни цигари, доколкото може, като изперете всичките дрехи и дадете на химическо чистене палтата или пуловери. Ако са пушили и в колата си, накарайте ги да почистят и там.

Повечето хора са наясно с моментите, когато са склонни да вайпват, независимо дали това е след хранене, в къщата на техен приятел или докато шофират. Всяка такава ситуация е слабост. След като сте помогнали на вашия тийнейджър да разбере своите слабости, опитайте тези съвети:

  • Прекъснете връзката. Ако вашият тийнейджър пуши, когато шофира, закарайте го вие до училище, накарайте го да върви пеша или да вземе автобуса за няколко седмици, за да може да прекъсне връзката. Ако обикновено вайпва след хранене, направете нещо друго, след като хапне, като например да се разхождате или да говори с приятел.
  • Заменете с нещо друго електронните цигари и вахпинга. Може да е трудно за хората да свикнат да не държат нещо или да нямат нещо в устата си. Ако детето ви има този проблем, запасете се с пръчици моркови, дъвки без захар, мента, клечки за зъби или близалки.

Ако вашият тийнейджър се подведе, кажете му да не се предава! Големите промени понякога имат фалстарт. Подобно на много други хора, вашето дете може да се откаже успешно в продължение на седмици или дори месеци и след това внезапно да има желание, което е толкова силно, че чувства, че трябва да се предаде. Или може би случайно се озовава в един от моментите на слобости се поддава на изкушението.

Ако се подхлъзнат, това не означава, че са се провалили. Това просто означава, че са хора. Ето три начина да се върнете на правилния път:

  1. Напомнете на вашия тийнейджър да мисли за подхлъзването си като за една грешка. Помогнете им да установят кога и защо се е случило и да продължат напред.
  2. Кажете им да имат предвид, че еднократното вайпване не отменя напредъка, който са постигнали, така че еднократното вайпване (или дори два или три пъти), след като се откажат, не ги прави отново зависими.
  3. Напомнете им защо са се отказали и колко добре са се справили – или накарайте някой от тяхната група за подкрепа, семейство или приятели да направи това вместо тях.